UNHA PEQUENA
REFLEXIÓN EN RELACIÓN A SUSTENTABILIDADE DO MEDIO RURAL
Dunha maneira ampla
pódese indicar que as políticas económicas (ben sexan sectoriais ou máis xerais) deben ter como obxectivo principal mellorar o
benestar da sociedade a quen se dirixen (crear valor para a sociedade). Neste contexto é onde ten senso o termo “valor
social” da produción que é un concepto
moito máis amplo e preciso que o “valor ou prezo de mercado”. Pois ben, a clave
para a que o medio rural sexa sostible pasa
por valorar os seus produtos dunha forma
distinta: engadindo o seu prezo de mercado o valor que indirectamente xera a
actividade dos seus produtores.
A pregunta ven de
inmediato, ¿por que non se utiliza o medida máis precisa de “valor social” en
vez de “prezo de mercado” para valorar os produtos do medio rural? Na miña
opinión hai dous motivos fundamentais. Por unha parte, porque é un concepto que
non interesa a determinados axentes que interveñen nos procesos de distribución
é venda destes produtos. Por outra,
porque ese valor non é doado cuantificalo coas estatísticas oficiais existentes na
actualidade.
¿Como introducir
esta nova unidade de medida para os produtos do medio rural? Dúas estratexias
relacionadas parecen obvias. Por unha parte, os produtores, asociacións de
produtores, sindicatos agrarios...deben facer unha intensa labor de
concienciación social na liña de mostrar o valor que teñen os produtos do rural
por riba do seu prezo de mercado (prezo
que por outra parte sole estar moi pouco valorado polas propias forzas
desiguais actuantes nos mercados). Por outra, e como consecuencia e
continuidade da anterior, debe esixirse as administracións públicas
competentes a implantación de novas e
distintas estatísticas oficiais que recollan esta nova valoración da actividade
no medio rural.
Como exemplo deste
novo enfoque para valorar na súa xusta medida os produtos do rural, adxunto un
artigo que publiquei o 10 de decembro de
2009 no xornal “La Voz de Galicia” co título “O valor dun litro de leite”.
Xosé Antón
Rodríguez
Profesor do Máster
en Desenvolvemento Rexional e Integración Económica
Afórrobos o traballo de buscalo pois o enlace non funcionaba.
tribuna : | Xosé Antón Rodríguez Profesor de Economía, Universidade de Santiago Ou valor dun litro de leite
- Data de publicación:
Volven vos tractores a tomar Santiago. Resulta moi difícil mirar
para outro lado e pensar que as cousas vanse arranxar por se soas. Todos \
a obriga de chamar a atención sobre un problema moi grave que ten Galicia, que
vai moito máis alá do prezo do litro de leite; estamos a falar entre outras
cuestións do futuro do campo galego, dás oportunidades de traballo, dunha forma
de vida, dá organización do territorio ou dá calidade alimenticia e, polo tanto,
dá saúde e benestar futuros.
Vos problemas dás actividades económicas non medio rural teñen na
miña opinión dúas causas orixinarias importantes: por unha parte, a forma en que
se miden estas actividades e, por outra, a maneira en que se xestionan por parte
dás Administracións implicadas.
En canto á primeira cuestión, hai que dicir que as formas actuais
de cuantificar as actividades económicas non medio rural son incompletas e non
responden aos retos de elaborar unha nova política agraria respectuosa co medio,
que reequilibre ou territorio, que xere produtos de calidade... Poñamos por
exemplo a produción de leite. ¿Cal é ou valor dun litro de leite? Dende a óptica
dunha xestión económica a medio e longo prazo, ou valor dun litro de leite debe
ser como mínimo (sen contar vos marxes de beneficio lóxicos) a suma dúas custos
de produción máis as externalidades positivas que xera. A idea é moi simple, a
implantación de políticas para a fixación dá poboación non rural, coas súas
correspondentes consecuencias en canto a coidado do medio, loita contra
incendios, reequilibrio do territorio, produción de alimentos de calidade...;
todo elo ten un valor. Pois a cada litro de leite producido correspóndelle unha
parte proporcional de dito valor, na medida en que a produción láctea é un
instrumento de enorme relevancia na execución de ditas políticas. En canto á
xestión dás actividades económicas por parte dás Administracións implicadas
sempre foi deficitaria (basta ver que en Galicia ou agro está morrendo
silenciosamente), dado que non enfocáronse como actividades prioritarias, cun
papel principal non desenvolvemento de Galicia máis alá dás estritas regras do
mercado.
¿Que facer xa que logo? Por parte dás distintas Administracións,
en primeiro lugar, que executen axudas inmediatas e urxentes ao sector, dado que
se sabe con certeza que ou valor dun litro de leite é moito máis que ou que
revelan as distorsionadas regras do seu mercado e que ou tempo acabar para a
acción política (non hai novas xeracións esperando para traballar non campo). En
segundo lugar, establecer unha rigorosa contabilidade socioeconómica que recolla
dun modo amplo ou papel dás actividades económicas non medio rural, como un
instrumento de respaldo fundamental para a súa proxección futura. Por parte dous
gandeiros e organizacións agrarias, ofrecer datos consistentes de que ou valor
dun litro de leite é moito máis que a suma dúas custos de produción e un mísero
marxe de supervivencia. Todos vos cidadáns debemos apoiar ao sector lácteo
galego, pois dá forma de valorar un litro de leite pode depende unha parte
importante do noso futuro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario