jueves, 18 de abril de 2013

Agradecida e interesante reflexión do PROFESOR.


UNHA PEQUENA REFLEXIÓN EN RELACIÓN A SUSTENTABILIDADE DO MEDIO RURAL
Dunha maneira ampla pódese indicar que as políticas económicas (ben sexan sectoriais ou máis xerais)  deben ter como obxectivo principal mellorar o benestar da sociedade a quen se dirixen (crear valor para a sociedade).  Neste contexto é onde ten senso o termo “valor social” da produción  que é un concepto moito máis amplo e preciso que o “valor ou prezo de mercado”. Pois ben, a clave para a que  o medio rural sexa sostible pasa por valorar os seus produtos dunha  forma distinta: engadindo o seu prezo de mercado o valor que indirectamente xera a actividade dos seus produtores.
A pregunta ven de inmediato, ¿por que non se utiliza o medida máis precisa de “valor social” en vez de “prezo de mercado” para valorar os produtos do medio rural? Na miña opinión hai dous motivos fundamentais. Por unha parte, porque é un concepto que non interesa a determinados axentes que interveñen nos procesos de distribución é venda destes produtos. Por outra,  porque ese valor non é doado cuantificalo  coas estatísticas oficiais existentes na actualidade.
¿Como introducir esta nova unidade de medida para os produtos do medio rural? Dúas estratexias relacionadas parecen obvias. Por unha parte, os produtores, asociacións de produtores, sindicatos agrarios...deben facer unha intensa labor de concienciación social na liña de mostrar o valor que teñen os produtos do rural por riba  do seu prezo de mercado (prezo que por outra parte sole estar moi pouco valorado polas propias forzas desiguais actuantes nos mercados). Por outra, e como consecuencia e continuidade da anterior, debe esixirse as administracións públicas competentes  a implantación de novas e distintas estatísticas oficiais que recollan esta nova valoración da actividade no medio rural.
Como exemplo deste novo enfoque para valorar na súa xusta medida os produtos do rural, adxunto un artigo que publiquei o 10 de  decembro de 2009 no xornal “La Voz de Galicia” co título “O valor dun litro de leite”.
 
Xosé Antón Rodríguez
Profesor do Máster en Desenvolvemento Rexional e Integración Económica 

Afórrobos o traballo de buscalo pois o enlace non funcionaba.

Ir a la Portada

tribuna : | Xosé Antón Rodríguez Profesor de Economía, Universidade de Santiago Ou valor dun litro de leite

Data de publicación:
Volven vos tractores a tomar Santiago. Resulta moi difícil mirar para outro lado e pensar que as cousas vanse arranxar por se soas. Todos \ a obriga de chamar a atención sobre un problema moi grave que ten Galicia, que vai moito máis alá do prezo do litro de leite; estamos a falar entre outras cuestións do futuro do campo galego, dás oportunidades de traballo, dunha forma de vida, dá organización do territorio ou dá calidade alimenticia e, polo tanto, dá saúde e benestar futuros.
Vos problemas dás actividades económicas non medio rural teñen na miña opinión dúas causas orixinarias importantes: por unha parte, a forma en que se miden estas actividades e, por outra, a maneira en que se xestionan por parte dás Administracións implicadas.
En canto á primeira cuestión, hai que dicir que as formas actuais de cuantificar as actividades económicas non medio rural son incompletas e non responden aos retos de elaborar unha nova política agraria respectuosa co medio, que reequilibre ou territorio, que xere produtos de calidade... Poñamos por exemplo a produción de leite. ¿Cal é ou valor dun litro de leite? Dende a óptica dunha xestión económica a medio e longo prazo, ou valor dun litro de leite debe ser como mínimo (sen contar vos marxes de beneficio lóxicos) a suma dúas custos de produción máis as externalidades positivas que xera. A idea é moi simple, a implantación de políticas para a fixación dá poboación non rural, coas súas correspondentes consecuencias en canto a coidado do medio, loita contra incendios, reequilibrio do territorio, produción de alimentos de calidade...; todo elo ten un valor. Pois a cada litro de leite producido correspóndelle unha parte proporcional de dito valor, na medida en que a produción láctea é un instrumento de enorme relevancia na execución de ditas políticas. En canto á xestión dás actividades económicas por parte dás Administracións implicadas sempre foi deficitaria (basta ver que en Galicia ou agro está morrendo silenciosamente), dado que non enfocáronse como actividades prioritarias, cun papel principal non desenvolvemento de Galicia máis alá dás estritas regras do mercado.
¿Que facer xa que logo? Por parte dás distintas Administracións, en primeiro lugar, que executen axudas inmediatas e urxentes ao sector, dado que se sabe con certeza que ou valor dun litro de leite é moito máis que ou que revelan as distorsionadas regras do seu mercado e que ou tempo acabar para a acción política (non hai novas xeracións esperando para traballar non campo). En segundo lugar, establecer unha rigorosa contabilidade socioeconómica que recolla dun modo amplo ou papel dás actividades económicas non medio rural, como un instrumento de respaldo fundamental para a súa proxección futura. Por parte dous gandeiros e organizacións agrarias, ofrecer datos consistentes de que ou valor dun litro de leite é moito máis que a suma dúas custos de produción e un mísero marxe de supervivencia. Todos vos cidadáns debemos apoiar ao sector lácteo galego, pois dá forma de valorar un litro de leite pode depende unha parte importante do noso futuro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario